+38 (099) 617-62-04
congressulpga@i.ua
+38 (096) 329-22-83
uasg@i.ua
Укр

Результати 30-их Загальних Зборів учасників Асоціації

Українська Асоціація скрапленого газу УАСГ 24 грудня 2020 року провела 30-ті Загальні Збори учасників Асоціації. Зустріч відбулась у форматі онлайн – конференції, в якій взяли участь представники компаній, що входять до складу УАСГ, запрошені партнери Асоціації та представники ЗМІ.
Українська Асоціація скрапленого газу УАСГ 24 грудня 2020 року провела 30-ті Загальні Збори учасників Асоціації. Зустріч відбулась у форматі онлайн – конференції, в якій взяли участь представники компаній, що входять до складу УАСГ, запрошені партнери Асоціації та представники ЗМІ.

На порядку денному був представлений звіт про діяльність УАСГ в поточному 2020 році та план роботи на 2021 рік. У звіті Асоціації були відмічені головні події 2020 року:
- Пандемія COVID-19 охопила планету;
- Обсяги реалізації LPG сповільнились та складають +3% в 2020 році;
- Ринок отримав Технічний регламент на LPG та нові стандарти якості;
- ГБО реєструють менше. Обмеження повноважень випробувальних лабораторій;
- Європа фактично визначилась з автомобілями на бензині та дизелі;
- Необґрунтований тиск на ринок LPG України через акцизну політику, а саме бажання зрівняти розмір акцизного податку на пропан-бутан та бензин, тим самим збільшити роздрібні ціни на скраплений газ.
- На 2021 рік народні депутати залишили без розгляду питання податків на паливо.

Питання ставок акцизів, було ключовим у роботі УАСГ у 2020 році.
Окремі депутати налаштовані рішуче відстоювати інтереси зацікавлених груп для збільшення акцизу на скраплений газ. Постійний пошук винних в проблемах української нафтопереробки та енергобезпеки потребує більш активного надання суспільству об’єктивної інформації.

Позиція Асоціації по акцизній політиці була обґрунтована вагомими аргументами.

Якщо таке трапиться – то Україна отримає не тільки додатковий черговий градус соціального невдоволення, але й 14 млрд грн додаткових витрат для кінцевих споживачів. Пропозиція збільшення ставок акцизу на скраплений газ та зменшення ставок на бензини призведе до збільшення ціни на 45% від одного літра скрапленого газу і не позначиться на зменшенні ціни на бензини.

Соціально-економічний стан справ держави не в тому стані, коли потрібно забирати останнє в українців.

Українська нафтопереробка сьогодні потребує не тільки державної підтримки, але й достатньої інвестиційної програми. Вирішувати проблеми галузі коштом споживачів пропан-бутану не припустимо.

Великі роздрібні мережі пального не поспішають підтримувати українську нафтопереробку. Кілька років поспіль будували свою маркетингову політику переважно на імпортних бензинах та дизельному паливі. Є і виключення – з приходом нової команди фахівців до "Укргазвидобування" нові українські бренди зайняли своє місце на ринку.
Виробництво бензинів на вітчизняних нафтопереробних заводах скоротилося у 6,5 разів з 2003 по 2014 рік через несвоєчасну їх модернізацію, поступове зниження завантаженості НПЗ та у більшості випадків через їх закриття. Тоді ще за скраплений газ не було й мови.

Якщо подивитися на енергетичну безпеку держави – то за останні 10 років Україна імпортувала ДП, бензинів та скрапленого газу на суму $50 млрд, що становить 3,6% ВВП за цей же період.

З 2010 року по 2019 рік вартісна структура імпорту пального суттєво змінилася: частка бензинів скоротилася з 47% до 12,5%; частка ДП зросла з 49,1% до 75,6%, а скрапленого газу – з 3,9% до 11,9%.

При цьому збільшення споживання в Україні скрапленого газу за останні 7 років не впливає на зменшення вітчизняного виробництва бензинів і скрапленого газу та відбулося шляхом збільшення імпорту скрапленого газу на 1013 тис. тонн в рік та зменшення імпорту бензину на 1034 тис. тонн в рік.

Вітчизняне виробництво бензинів та скрапленого газу є стабільним та протягом останніх 7 років становить в середньому до 750 тис. тонн та 450 тис. тонн в рік відповідно.
У 2019 році імпортовано скрапленого газу вартістю $610 млн, бензинів – $641 млн, а ДП – $3,88 млрд.

Ситуація в державі спонукає українського споживача з 2003 року активно встановлювати ГБО на власні транспортні засоби та використовувати скраплений газ як дешевший та стабільно якісніший вид пального, закладаючи основи подальшого стрімкого витіснення з ринку бензинів як основного виду пального для легкових транспортних засобів.

УАСГ планує в 2021 році продовжити підтримувати необхідність законопроєкту 4098-3, яким пропонується встановити співвідношення ставки акцизного податку на пропан до ставки акцизного податку та бензини на рівні 25% з одночасним запровадженням механізму відновлення такого співвідношення при зміні ставок акцизного податку на пропан чи бензини шляхом застосування коригуючих коефіцієнтів до ставок акцизного податку що відповідає директиві ЄС 2003/96.

Окрім того, одним з результатів спільної роботи асоціації з державними органами є впровадження Технічного регламенту і нових стандартів якості газу автомобільного та для побутового споживання, який був затверджений Постановою КМУ 26 липня 2020 р.
В програмі роботи УАСГ на 2021 рік сформовані наступні питання:
1. Забезпечити стабільну роботу сектору. Зберегти обсяги реалізації LPG на рівні 2020 року.
2. Залучити нових учасників та спонсорів до УАСГ.
3. Імплементувати Директиву 2003/96.
4. Активно сприяти прийняттю Закону України №4098-3 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо встановлення співвідношення ставок акцизного податку на бензин та скраплений газ відповідно до європейського законодавства.
5. Запровадження на ринку Технічного регламенту на скраплений газ.
6. Змінити стандарти безпеки ОПН (об'єкти підвищеної небезпеки).

Учасники УАСГ подякували всім, хто брав участь в роботі Асоціації, політикам та урядовцям, які підтримували наші ініціативи та побажали в наступному році всім міцного здоров’я, успіхів у бізнесі та процвітання української держави.
Всього найкращого, з Новим роком та Різдвом Христовим!
LPG – безпечний, універсальний, доступний