+38 (099) 617-62-04
congressulpga@i.ua
+38 (096) 329-22-83
uasg@i.ua
Укр

Українська Асоціація скрапленого газу LPG (Асоціація «УАСГ») звернулась до Голови Державної служби України з безпеки на транспорті

До Української Асоціації скрапленого газу надходять численні звернення суб’єктів господарювання - членів нашої Асоціації з приводу введення в експлуатацію комплексів WIM.

До Української Асоціації скрапленого газу надходять численні звернення суб’єктів господарювання - членів нашої Асоціації з приводу введення в експлуатацію відповідно до Указу Президента України від 08.112019 р. № 837 «Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави» для експлуатації в тестовому режимі системи визначення габаритно-вагових параметрів автотранспортних засобів у русі (комплексів WIM) та автоматичної фіксації можливих порушень допустимих габаритно-вагових обмежень автотранспортних засобів.

З 29.12.2020р  розпочато роботу Центру обробки даних габаритно-вагового контролю Укртрансбезпеки, а з 22.06.2021 р. розпочато тестове розсилання повідомлень щодо подій з ознаками адміністративних правопорушень користувачам транспортних засобів. Такі повідомлення викликають обґрунтоване занепокоєння та стурбованість керівників господарюючих суб’єктів Асоціації стосовно можливих безпідставних санкцій згідно з недостовірними показами WIM, в разі неприйняття заходів щодо коректної роботи комплексів WIM.

У зв’язку з отриманням такої  інформації від суб’єктів господарювання, що безпосередньо пов’язані із перевезенням небезпечних наливних вантажів, на підприємствах проведений детальний аналіз повідомлень інформаційного характеру щодо можливих порушень вагових обмежень, зафіксованих в автоматичному режимі при тестуванні WIM. Порівнюючи покази WIM з фактичними, внесеними до ТТН даними повної маси ТЗ, при їх завантаженні на стаціонарних повірених вагах, повірених відповідно до вимог державного метрологічного нагляду - вимушені засвідчити значне перевищення та невідповідність показів ваговимірювального обладнання в автоматичному режимі стосовно транспортних засобів компанії.

На прикладі компанії «Автотранс», що є членом Асоціації, яка за свою більш як 20-річну діяльність неухильно виконує вимоги законодавства, у тому числі й у сфері автомобільного транспорту, та протягом тривалого періоду експлуатації ТЗ не мала претензій від уповноважених органів Укртрансбезпеки щодо порушень габаритно-вагових параметрів автотранспортних засобів, можемо констатувати некоректність показів комплексів WIM (зокрема WIM-7) в період тестової експлуатації.

Так за період червень-серпень поточного року з ЦОД ГВК Укртрансбезпеки на підприємство надійшло 21 повідомлення інформаційного характеру щодо можливих порушень вагових обмежень, зафіксованих в автоматичному режимі при тестуванні WIM-7, а попередньо розрахована сума штрафів за нібито перевищені допустимі габаритно-вагові параметри ТЗ складає більше ніж 161 000 грн. Аналіз кожного такого повідомлення свідчить, що розбіжність між фактичними даними зважування повної маси ТЗ на стаціонарних вагах під час завантаження та зафіксованих WIM-7 в автоматичному режимі складає від 8,0% до 18,6%. Це при тому, що керівництвом підприємства прийняте і постійно виконується протягом тривалого часу принципове рішення про недопущення перевищень дозволених законодавством вагових параметрів автомобілів, що підтверджується відповідними показами стаціонарних ваг під час наливу та фіксації цього в документах (журналах, ТТН тощо).

До того ж, виконуючи вимоги щодо обмеження допустимих навантажень на осі, які дивним чином залишились без змін при збільшенні Постановою КМУ від 17.09.2014 р №490 дозволеної повної маси автомобілів з 38 т до 40 т, на підприємстві не допускають експлуатацію автотранспортних засобів з повною масою більше ніж 38,4 т, тобто недовантаження автомобілів за кожний рейс становить 1,6 т, що може призвести до збитковості такого роду перевезень.

Необхідно зазначити, що з питань невідповідності дозволеної повної маси автомобілів  дозволеним навантаженням на осі, а також законодавчо неврегульованої методики зважування на пересувних вагах автоцистерн з вантажем у рідкому стані, Українська Асоціація скрапленого газу зверталася до Державної служби України з безпеки на транспорті та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 26.07.2016р (вих. №62) та до Міністерства  інфраструктури України 24.01.2018 (вих. №69). На жаль, важливі для перевізників питання не вирішені до сьогоднішнього дня, а допустимі навантаження на осі  залишилися без змін і є одними з найнижчих в Європі.   

Ці питання стали ще більш актуальними у зв’язку з початком тестової експлуатації комплексів для визначення габаритно-вагових параметрів автомобілів у русі та автоматичної фіксації можливих порушень допустимих параметрів. Тому підприємством були направлені обґрунтовані листи компетентним органам: 13.07.2021р заступнику начальника Слобожанського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки та 31.08.2021р Голові Державної служби з безпеки на транспорті як органу, який відповідно до пункту 5 Положення про Укртрансбезпеку здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування. Такі ж листи були направлені Службі автомобільних доріг в Полтавській області та Державному агентству автомобільних доріг України як власнику обладнання WIМ.

Зазначені звернення містили  зауваження щодо недоліків в роботі комплексів WIM та пропозиції щодо підвищення достовірності визначення в автоматичному режимі у русі габаритно-вагових параметрів транспортних засобів або ж внесення змін до відповідних законодавчих актів щодо можливості отримання об’єктивних даних зважування у русі шляхом визначення осьових навантажень на WIM. Нагадаємо, що транспортні підрозділи наших підприємств переважно використовують автомобілі - цистерни для перевезення вантажів у рідкому чи зрідженому стані, в т.ч. напівпричепи - цистерни для перевезення зріджених вантажів під тиском із нормою завантаження не більше 85% геометричного об’єму. А згідно з розділом №11 «Методики МВВ 1-337-03.07.08 ДП «СМАП» Міністерства транспорту та зв’язку України» від 03.07.2008р №237, атестованої Національним Науковим центром «Інститут метрології» (ННЦ «Інститут метрології», м. Харків) Держспоживстандарту України, свідоцтво про атестацію №2-91-08 від 08.07.2008р, «вагові параметри ТЗ, що перевозять наливні вантажі (в автоцистернах, причепах - цистернах, напівпричепах - цистернах) визначаються виключно у статичному режимі». Нехтування вимог зазначеної методики, вірогідно, є основною причиною значних розбіжностей показів стаціонарних ваг та WIM.

Така ситуація є неприпустимою і справедливо викликає занепокоєння можливими непередбачуваними наслідками для наших перевізників у разі введення в постійну експлуатацію зазначених комплексів із наявними значними відхиленнями у визначенні фактичних габаритно-вагових параметрів.

Виходячи із вищенаведеного, з метою спільного виконання важливих завдань, наполегливо звертаємо увагу на наявність значних недоліків  у функціонуванні WIM при визначенні вагових параметрів наших ТЗ в тестовому режимі. Сподіваємось на відповідну реакцію та підтримку у виконанні необхідних заходів щодо приведення системи WIM та нормативної документації для визначення вагових параметрів, зокрема автоцистерн при їх русі в загальному транспортному потоці, в належний об’єктивно робочий стан до початку введення системи в постійну експлуатацію. Окремої уваги законодавчих органів потребує нагальна для всіх вантажоперевізників проблема невідповідності нормативу дозволеної повної маси автопоїздів та нормативів дозволеного навантаження на осі.

Всіляко підтримуючи зусилля держави щодо розбудови, оновлення та збереження автодорожньої інфраструктури, Українська Асоціація скрапленого газу наполегливо спрямовує діяльність своїх структур на безумовне виконання законодавчих актів, в тому числі й у сфері експлуатації автомобільного транспорту. З метою подальшої ефективної співпраці,утвердження справедливих методів державного управління, відповідного реагування на звернення господарюючих об’єктів та зменшення соціальної напруги в колективах,просимо звернути увагу на наявність в автотранспортній галузі зазначених проблем організаційного характеру,які негативно впливають на діяльність господарюючих суб’єктів та повідомити нас про заходи щодо усунення таких недоліків.

LPG – безпечний, універсальний, доступний